“Door mijn verhuurzorgen over te dragen en het door een professional te laten doen, heb ik nu meer tijd en minder stress, waardoor ik me kan concentreren op wat ik het liefste doe.”
“Ik kreeg te maken met een 'horrorhuurder' die zes jaar lang voor problemen zorgde."
Maak kennis met Sander, een IT-trainer die 8 jaar geleden zijn grote huis verkocht, omdat zijn vrouw toe was aan pre-pensioen. Ze kochten twee huizen terug: één om te bewonen en één om te verhuren. Echter, zoals Sander ontdekte, was het verhuren van een huis niet zo eenvoudig als het leek.
Na een verbouwing aan het verhuurpand koos Sander voor een doe-het-zelf aanpak door zijn huis zelf te verhuren via Marktplaats. Maar de dingen liepen niet zoals verwacht. “Ik kreeg te maken met een 'horrorhuurder' die zes jaar lang voor problemen zorgde. De huurder eiste constant dingen, belde voortdurend, hield onterecht huur in en gedroeg zich onaangenaam en bedreigend.” Dit leidde tot veel stress voor Sander, vooral toen er een probleem was met een lekkend dak.
Deze ervaring was voor Sander een keerpunt. “Ik besloot dat het tijd was om de verhuur en beheer van de woning uit te besteden, ik leed echt onder de situatie. Mijn zoon, die ook in de verhuur was gegaan, introduceerde hem bij Fryslân Homes.” Sander besloot zich aan te sluiten en gaf het beheer van zijn eigendom uit handen.
Sindsdien is Sanders ervaring met vastgoedverhuur radicaal veranderd. “De communicatie met Fryslân Homes verloopt soepel, via e-mail, WhatsApp, en indien nodig telefonisch. De problemen met de huurder zijn na een lang traject opgelost; Fryslân Homes won de zaak bij de Huurcommissie die door de huurder was aangespannen, loste de storing(en) op, nam de communicatie met de huurder over en legde de feiten en de gedragingen bloot in een dossier. De huurder vertrok uiteindelijk.”
“Door mijn verhuurzorgen over te dragen en het door een professional te laten doen, heb ik nu meer tijd en minder stress, waardoor ik me kan concentreren op wat ik het liefste doe.”
Sander werd door de rechter in het gelijk gesteld over de huurachterstand en ingehouden betalingen, en Fryslân Homes selecteerde en plaatste een nieuwe huurder. Er is nu rust in de situatie en hij ontvangt maandelijks zijn geld.
Sanders verhaal is een voorbeeld van hoe uitdagend vastgoedbeheer kan zijn en hoe een professioneel verhuurbedrijf als Fryslân Homes het verschil kan maken. “Door mijn verhuurzorgen over te dragen en het door een professional te laten doen, heb ik nu meer tijd en minder stress, waardoor ik me kan concentreren op wat ik het liefste doe.”
Vul het formulier in voor het aanmelden van uw huis. Of neem contact op voor een kennismakingsgesprek, advies en andere informatie.
Tel. 0513 20 10 50, of mail naar info@fryslanhomes.frl.