Verkoop

  • huis verkopen friesland

Fryslân Homes Verkoop werkt volgens een vaste procedure waarbij uw woning, communicatie en transparantie centraal staat en waarbij de samenwerking tussen partijen als essentieel wordt gezien. Elke stap heeft zijn eigen waarden, met als doel de snelle verkoop van uw woning voor de juiste prijs.

Met het invullen van het verkoopformulier zet u de eerste makkelijke stap. Profiteer nu, want de eerste 3 maanden betaalt u geen startkosten. En na 9 maanden niet verkocht? No cure-no pay.

Maar misschien heeft u behoefte aan meer uitleg hoe wij werken.

1. Passen wij bij elkaar?

Een belangrijk aspect van het verkopen van een huis is of verkoper en bemiddelaar elkaar goed begrijpen en bereid zijn echt samen te werken. Nadat u uw interesse in onze diensten kenbaar heeft gemaakt via telefoon, mail of ons verkoopformulier maken wij een afspraak bij u thuis. Om kennis te maken en de woning te voelen. Om ook meteen een waardebepaling van uw woning te kunnen geven. Natuurlijk is dit geheel gratis en vrijblijvend. Luisteren, flexibiliteit, kritische en professionele houding en coöperatie zijn belangrijke woorden om uit te vinden of we bij elkaar passen. Kunnen we alles tegen elkaar zeggen? En klopt het huis of kunnen we het huis optimaal laten spreken? Pas als dat zo is, kunnen we starten en dient er een bemiddelingsovereenkomst te worden getekend. Dit kan digitaal, net als het invullen van de kenmerken die bij de woning horen. Dit bespoedigt het proces.

2. Een optimale presentatie

Om de woning onder de juiste aandacht te brengen is het zaak dat deze optimaal wordt geprepareerd voor een presentatie. Een goede, eerlijke en complete voorstelling van het huis scheelt 40% in de attentiewaarde bij de doelgroep. Waar zitten de sterke punten? Waar kunnen we verbeteren? Hoe staat de woning in de omgeving? Welke emotie hangt er om de woning heen door heden en verleden? En wat is er mogelijk met de woning? Allemaal aspecten die tezamen met uw en onze kennis van de woning bepalend zijn voor de juiste presentatie en dus het aanspreken van die ene koper. Na het maken van 3D-plattegronden en In de buurt-informatie bezoekt een professionele styliste uw huis voor een Quickscan. Per vertrek krijgt de eigenaar presentatie-adviezen voor een snellere verkoop. Wanneer hun adviezen door u zijn uitgevoerd kan de woning uiteindelijk onze experts worden voorzien van de puntjes op de i en gefotografeerd. Dan is de presentatie compleet. U krijgt een testlink ter controle van de digitale presentatie.

3. Doelgroepbepaling en marketinginstrumenten

Wie zijn de kopers? En hoe kunnen we ze bereiken? De tijd dat een bemiddelaar het huis in zijn etalage hing en afwachtte op succes is voorbij. Wij vinden de koper in plaats van de koper het huis. Via digitale media en profileringen weten we zo veel over de toekomstige koper dat we naast de traditionele middelen als Jaap en Funda ook de modernste marketingmiddelen als Facebook, Twitter, Pararius, Google en andere technieken inzetten om met scherp te schieten. Maar het begint bij de doelgroep. Die bepalen we dus eerst alvorens we naar de marktomstandigheden kijken en bepalen welke mix van marketinginstrumenten we nodig hebben om de koper te vinden. Daarbij maken we gebruik van onze provinciale, regionale en buurtkennis maar ook van landelijke databases waarin kopersgedrag en handelingen zijn opgeslagen. Dat complete pakket bepaalt uiteindelijk de doelgroep en de juiste aanvliegroute.

4. Prijs jezelf niet uit de markt

Welke vraagprijs gaan we hanteren? Prijs jezelf niet uit de markt is ons devies, hoe realistischer de vraagprijs, hoe eerder de verkoop tot stand kan worden gebracht. Fryslân Homes doet gedegen onderzoek naar de courantheid van de woning alvorens met een advies te komen. We kijken onder meer naar de prijsontwikkeling in de buurt maar ook naar landelijke trends, seizoensinvloeden en andere aspecten die van invloed zijn op de juiste prijs. Een eerste indruk kan je namelijk maar één keer maken.   

5. Geen onnodige bezichtigingen

Ook zo’n hekel aan elke keer weer moeten stofzuigen voor die ene bezichtiging? Dat kan anders en doen we ook anders. Nadat de presentatie van de woning is goedgekeurd, worden er Te Koop-borden geplaatst en volgt er binnen een week een Open Huis. Een uurtje op zaterdag. Belangstellenden kunnen dan komen kijken en eventueel meteen zaken doen. Buiten het open huis zijn we strenger en doen we eerst zorgvuldig onderzoek naar de kandidaat koper. Is het een serieuze kandidaat of een funkijker? Is er financiële grondslag voor het kopen van uw huis? Dient er eerst nog een ander huis verkocht te worden? Zo voorkomen we teleurstellingen, ellenlange trajecten van bezichtigingen en elke keer weer stofzuigen en opruimen. Tijdens de verkoopfase wordt u zowel door ons persoonlijk alsook door een digitaal systeem op de hoogte gehouden van de vorderingen en ontwikkelingen rondom uw woning.

6. Verkocht en nu?

Na eventuele onderhandelingen met de kandidaatkoper en overleg met u blijkt het huis verkocht. Dat is mooi maar ook het traject vanaf hier wordt door Fryslân Homes efficiënt afgehandeld. Tot aan de sleuteloverdracht. Alle informatie is bij ons digitaal aanwezig en dat betekent dat we allereerst snel en vaardig de koopakte kunnen opmaken. Deze wordt door zowel eigenaar als koper digitaal getekend en met 1 druk op de knop aangeboden bij de notaris. deze nodigt beide partijen dan uit voor een afspraak en de fysieke ondertekening. Voor u zijn er geen kosten voor het koopcontract. Het enige dat u dient af te rekenen is het prestatiecourtage aan Fryslân Homes. Hoe langer we er over doen, hoe goedkoper het voor u wordt. Deze kosten worden pas verrekend op het moment dat u de sleutels overdraagt aan de nieuwe eigenaar.

7. Niet verkocht? En dan?

Hoewel we maximale inspanningen verrichten, kan het zijn dat we er niet in slagen uw woning te verkopen. We proberen het maximaal 9 maanden en als dan blijkt dat het niet is gelukt, kunt u kosteloos uitstappen. U krijgt dan de professionele foto’s mee.

Meld uw woning aan voor verkoop

Neem contact op voor het aanmelden van uw huis, een kennismakingsgesprek, advies en andere informatie via 0513 - 20 10 50, of kijk eerst nog even bij onze Voorwaarden Verkoop.